| Vis foregående emne :: Vis næste emne |
| Forfatter |
Besked |
Sshpadoinkel Moderator

Indmeldt: 20. Okt 2002 Indlæg: 2531 Geografisk sted: Århus
|
Skrevet: Søn 12 Jun 2005 23:55 Emne: Kommentarer til Forever (Angel 5x23) |
|
|
Fanficen Forever er den afslutning, jeg gerne ville give AtS, hvis jeg kunne lave et afsnit mere. Min historie har forhåbentligt provokeret nogle stykker (det gør al stor kunst ), så værsågod at kommentere løs!
NB: Forøvrigt er Forever mit indlæg nummer 2000 her på Buffyfan.dk. _________________ The Judge: "There's no humanity in him."
Angelus: "I couldn't have said it better myself." |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
MrKaos

Indmeldt: 31. Mar 2003 Indlæg: 5861 Geografisk sted: Jeg står bagved dig med en stor og sløv hammer!
|
Skrevet: Man 13 Jun 2005 0:32 Emne: |
|
|
Hey hey! Det er da en værdig afslutning, som jeg er virkelig glad for.
Angel the vampire now immortal super human! Det er da en fed ide og jeg bifalder det! Endelig gjorde den dumme svin til supersagfører noget nyttigt!
Men ville have set du skrev "Now Angelus is truly dead forever" i din "Forever"(da det er jo Angeldæmonens navn)
Og du åbner en ny mulighed for Spike. Det burde gøre Spike-fans glade!
Er Nina helt død? eller er hun fanget i i Wolf al evighed?
Jeg blev trist da Gunn døde, men han var jo døende.. håber at han får en værdig begravelse.
Jeg er glad for at du bragte Buffy og the slayers tilbage på banen.. selvfølgelig må de blive blandt ind i kampen fordi Wolfram & hart er alt trods en stor trussel mod al levende.
Fed ide at bringe en seniorpartner på jorden!
Dejlig at gense Wesley og Cordy.. Det er svært at slå folk ihjel, hvis de allerede er døde! Det er roller, som de to passer godt til.. kan forstille mig at de skændes om de har ret eller ej!
Jeg giver din fanfic 10/10!
 _________________ Steve Martin: Kaos midt i kaos er ikke sjovt, men kaos midt i orden er.
Årets skøreste Buffyfan! |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Sshpadoinkel Moderator

|
Skrevet: Man 13 Jun 2005 6:42 Emne: |
|
|
Im glad you liked it, John.
Jeg fulgte dit råd og indskød en bemærkning om Angelus. Det føltes som at dræbe mit andet/onde jeg!
Husk, det er en vigtig pointe, at Angel ikke er blevet et menneske. Mennesker er dødelige; det er Angel ikke. Derfor er der stadig håb for Spike om, at han kan blive menneske en dag. Hvad præcis Angel er blevet til, det er et åbent spørgsmål.  _________________ The Judge: "There's no humanity in him."
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Vinæs(fivebyfive) Fan-fic administrator

Indmeldt: 03. Sep 2003 Indlæg: 3975 Geografisk sted: København
|
Skrevet: Tirs 14 Jun 2005 10:30 Emne: |
|
|
Din fan-fic er (ligesom dine andre) rigtig godt skrevet, og du fanger sproget meget godt i alle karakterer.
Kampen er godt beskrevet, og sidenoten omkring spartanerne var meget fed.
Jeg synes dog hellere at man skulle have ladet ’Angel’ slutte med at de døde. Det virker underligt og lidt ofr belejligt at Buffy og co. kommer stormene lige på det rigtige tidspunkt. at de tilfældigvis havde mødt Lorne, på det helt rigtige tidspunkt.
Lorne virker også, efter min mening, langt fra hvordan han var under scenen med Lindsey. Selvom det kan bliver argumenteret for, at han bare var rimelig deprimeret, da han havde dræbt Lindsey, synes jeg Lorne har æret langt nede rigtig længe, og ideen om at han pludselig snakker og hygger sig med Andrew er lidt for usandsynligt.
Selvom jeg godt kan lide ideen med at cirklen omkring Nina bliver afsluttet med hendes død, mener jeg at ideen med at Wolf ank. i fysisk form ødelægger ideen med afslutningen en hel del. Ideen var vel at de ved at dræbe the Black Thorn, havde gjort deres pligt til at stoppe apokalypsen, og vise Wolfram and Hart at mennesket ikke ar svagt. Det virker derfor forkert at vi nu finde rud af at Wolfram and Hart bare kan hoppe ind i vores verden når de har lyst til (på trods af de aftale de havde med PTB, så kunne de jo have gjort dette tidligere, fx da Harmony fortalte Hamilton at Angel var ude på at slå The Black Thorn ihjel).
Jeg synes også der mangler en afklaring på Buffy-Spike-Angel, nu da Buffy kommer tilbage og vitterligt tænker "but she always knew in her innermost heart that Angel was The One". Jeg kunne acceptere NFA, fordi at nu blev det afsluttet med at Spike og Angel døde, og derved kunne Buffy, som hun jo allerede til en hvis grad havde gjort med The Immortal, komme videre i sit liv. Nu da hun kommer tilbage og Angel åbenbart skal leve for altid, finder de så sammen? Selvom de nu kan have sex (jeg vil give dig at det var genialt, den måde du slå Angelus ihjel på), kan de vel stadig ikke fx få børn. Og hvad med Spike?
Det sidste er at jeg synes det ødelægger Welseys arc lidt at han er blevet orakel (selvom det var en godt idé at bringe oraklerne tilbage), jeg ville evt. have foretrukket Doyle. Wesleys død blev jo nærmest lykkelig, fordi han derved kunne være sammen med Fred. Evt. kunne man have sat Fred og Wesley sammen som orakler.
Generelt er jeg ikke så glad for denne fan-fic da jeg ikke synes den gør Angel, Spike, Gunn, Fred/Illyria og Wesleys selvopofrelse ære, og jeg synes at det er lidt af et Deux ex Machina at Buffy pludseligt dukker op, men jeg kan godt se hvorfor at nogen bedre kan lide denne slutning frem for NFA- men jeg vil gerne beholde den  _________________ Xander: Hey. All systems go here. No function problem, okay? You want sex? Let's have sex. Right here. Hot, sweaty, big sex.
- 4x18 Where The Wild Things Are |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Spuffy

Indmeldt: 03. Nov 2002 Indlæg: 869 Geografisk sted: Herning
|
Skrevet: Tirs 14 Jun 2005 11:30 Emne: |
|
|
Jeg er enig med MrKaos og hans kommentarer. Super slutning! Jeg var også specielt glad for, at man så en senior partner på jorden - nu var det jo det definitivt sidste afsnit, og der må gerne ske noget meget specielt/vigtigt/anderledes/overraskende i et sådant. Og selvom det er sørgeligt synes jeg også, det er godt, at du ofrede nogle af karaktererne. Super ide at dræbe Angelus. Generelt supert.
[STOR KLAPSALVE]
10/10 _________________ - Darth Vinny
Every Villain Is Lemons! |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Sshpadoinkel Moderator

|
Skrevet: Tirs 14 Jun 2005 11:49 Emne: |
|
|
Jeg tænkte nok, at du ikke ville være ubetinget glad for den her fanfic, Martin. Når man synes, at NFA er den perfekte slutning, så kan en fortsættelse stort set ikke undgå at virke forstyrrende.
Det skal ikke forstås sådan, at Seniorpartnere kan hoppe ned på Jorden til hver en tid. Ulven kan kun indtage Ninas krop, fordi hun også er en ulv og selv da kun kortvarigt. Som vi så med Jasmine, kræver det en helt speciel værtskrop for at kunne holde i længere tid. Og Ulven kunne kun komme til Jorden denne ene gang, fordi PTB "skyldte" dem det pga Jasmine. De kan ikke gentage det, eller det bliver all-out-war mellem Seniorpartnerne og PTB!
Du synes, at Buffys opdukning er for deus ex machina-agtig. Tjah, hvis nogle af Team Angel skal overleve, så skal de jo have hjælp på en eller anden måde. Ikke et eller andet supervåben; det ville virkelig være kunstigt. Det forekom mig mere naturligt, at de fik hjælp fra nogle gamle venner. Buffy og Angel har hjulpet hinanden før.
Det var jo også nødvendigt for at åbne muligheden for Buffy & Angel Forever, som jeg altid har ønsket. Men jeg ville ikke udpensle det alt for meget, blot gøre det muligt. Jeg syntes også, at Buffys følelser for Angel og Spike allerede var blevet afklaret i fx Chosen; det er Angel, hun elsker og ønsker at være sammen med. Hendes følelser for Spike er af en ande beskaffenhed. Derfor følte jeg ikke behov for et større trekantsdrama, så jeg slog bare Spike bevidstløs, så han var ude af den sidste del af historien!
Jeg havde faktisk også overvejet at gøre Fred til det andet Orakel sammen med Wesley. Men for det første passede det ikke ind i min opfattelse af Freds død. Hendes sjæl blev tilintetgjort. Hun er ikke bare død, hun er BORTE! For det andet forekom det mig upassende at lave et Orakel-kærestepar. Både fordi Orakler skal forestille at være hævet over den slags, og desuden forekom mig at være overdrevet at lave endnu en sammenføring, når jeg nu allerede havde åbnet muligheden for både Buffy/Angel og Lorne/Andrew.
Og det er vel ikke helt usandsynligt, at Lorne er blevet lidt mere munter, hvis han er på vej til at blive forelsket!?
Så nogle punkter er blevet helt afklaret. På andre punkter antyder jeg blot mulighederne, som fx at Spike måske bliver menneske en dag.
Jeg vil dog give dig ret i, at historien ikke er helt på højde med fx The Feast Day of Saint Agnes. Jeg måtte skynde mig en del til sidst for at kunne overholde den deadline, jeg havde sat for mig selv, så historien fik måske ikke helt den dybde, den kunne have fået under optimale betingelser. Desuden er det jo Angelus, der er mit andet jeg, ikke Angel! Måske skriver jeg simpelthen bedre historier med Angelus i hovedrollen. Men nu kommer der ihf ingen fremtidshistorier med Angelus!  _________________ The Judge: "There's no humanity in him."
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
slayerpet
Indmeldt: 07. Mar 2003 Indlæg: 971 Geografisk sted: Vestjylland
|
Skrevet: Man 05 Jun 2006 23:25 Emne: |
|
|
Afsnittet som manglede Flot Arbejde..!!!
10/10 _________________ Serie g33k !!
Ser masser af serier og går på HTX |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
|
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum
|